سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی، تبیین تأثیر اعتماد و در نظر داشتن تبلیغات اینترنتی

قسمتی از متن پایان نامه :

  • نحوه شکل­گیری توجه[1]

مون و مینور (1388) نحوه­ی شکل­گیری توجه را این چنین اظهار می­دارند:

باورها، توجه­ها و رفتارها می­توانند به دو شیوه مجزا شکل بگیرند. آغاز از طریق شکل­گیری مستقیم که در آن یک باور، توجه یا رفتار بدون آن که هیچ یک از دو حالت دیگر آغاز روی دهند، خلق می­گردد. پس از آن که یک باور، توجه یا رفتار مستقیما شکل گرفت، حالت­ها بر روی یکدیگر بنا می­گردند و سلسله مراتب اثرات[2] خلق می­گردد. سلسله مراتب اثرات، نظمی را که در چارچوب آن باورها، نگرشها و رفتارها اتفاق می­افتند، معرفی می­کند.

سه ساز و کار دیدگاه تجربی، نحوه شکل­گیری توجه­ها به گونه مستقیم شامل شرطی شدن کلاسیک، پدیده مواجهه­سازی محض[3] و تاثیر حالات خلقی را تبیین می­دهد. از دیدگاه شرطی شدن کلاسیک، توجه یک پاسخ عاطفی شرطی شده می باشد که می­تواند پس از یک محرک شرطی، صادر شده باشد.

روش دیگری که با آن می­توان احساسات مثبت را شکل داد، از طریق مواجهه مکرر با یک محرک می­باشد. در شرایط یکسان، از طریق پدیده مواجهه محض، شوق افراد برای چیزی ممکن می باشد فقط به خاطر این که آن را بارها و بارها نظاره می­کنند، افزایش یابد. پیش بینی احتیاطی شرایط یکسان، مهم می باشد.

اگر مصرف­کننده، برداشت منفی از محرک داشته باشد، مواجهه مکرر می­تواند سبب افزایش بیزاری از محرک گردد. جنبه­ای جالب از پدیده مواجه­سازی محض این می باشد که این پدیده از طریق شناخت بنا نشده می باشد. احساسات مثبتی که از تماس­های مکرر به وجود می­آیند، می­توانند پدیدار شوند.

خلق مصرف­کننده نیز تاثیر مستقیمی بر شکل­گیری توجه دارد. پژوهشگران دریافته­اند وقتی مصرف­کنندگان در ابتدای امر، با شیئی رو در رو می­شوند، حالت خلقی آنان در آن وقت بر توجه شکل گرفته اثر می­گذارد. از اینرو، هنگامی که مصرف­کنندگان از کالای جدیدی آگاهی می­یابند، حالت خلق آن­ها در آن وقت بر ارزیابی­شان اثر می­گذارد. خلق مثبت، توجه را توسعه می­دهد و خلق منفی ارزیابی را پایین می­آورد. فروشندگان در هنگام معرفی کالای جدید به مصرف­کنندگان بایستی همه کوشش خود را به کار گیرند تا مصرف­کننده را در حالت عاطفی مثبت قرار دهند.

[1]. Forming attitude

[2]. Hierarchies of effect

[3]. Mere Exposure Phenomenon

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

  1. بین توجه تبلیغات و اعتماد تبلیغات چه ارتباط­ای هست؟
  2. بین اعتماد تبلیغات و کلیک تبلیغات چه ارتباط­ای هست؟
  3. بین توجه تبلیغات و کلیک تبلیغات چه ارتباط­ای هست؟
  4. بین کلیک تبلیغات و خرید اینترنتی چه ارتباط­ای هست؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی، تبیین تأثیر اعتماد و در نظر داشتن تبلیغات اینترنتی  با فرمت ورد