سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

 پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی، تبیین تأثیر اعتماد و در نظر داشتن تبلیغات اینترنتی

قسمتی از متن پایان نامه :

  • وظایف تبلیغات
  • جلب توجه

اولین وظیفه پیام تبلیغاتی، جلب توجه افراد می باشد. اگر پیام تبلیغاتی نتواند این وظیفه خود را بخوبی انجام دهد، هر چقدر افراد آن را ببینند و یا بشنوند بدون ثمر می باشد. برای جلب توجه افراد، راههای زیادی هست. درج عنوان بزرگ، مطالب جنجال برانگیز یا شوک آور، تصاویری از افراد خوش سیما نظیر بچه­ها، جلوه­های ویژه مثل هر چیزی که چشمگیر و جذاب بوده و متفاوت به نظر برسد، می­تواند راه­هایی برای جلب توجه افراد به پیام تبلیغاتی باشد (مهرانی و همکاران، 1389). در صورت عدم جلب توجه مشتری در اولین برخورد با تبلیغ، شاید دیگر آن تبلیغ هیچگاه موفق به جلب توجه مشتری در دفعات بعد نیز نگردد (امالدوس و همکاران[1]، 2010).

 

  • ایجاد علاقه

ایجاد علاقه در افراد در مقایسه با جلب توجه آنان دشوارتر به نظر می­رسد. در این راستا آهنگ و زبان تبلیغ بایستی با تجربه­ها و توجه­های مشتریان هدف، تناسب داشته باشد (مهرانی و همکاران، 1389). تبلیغ، علاوه بر اینکه بایستی به زبان مشتری هدف صحبت کند، طرح­بندی و محتوای آن نیز بایستی از نظر مشتری صحیح و قابل قبول باشد. تصاویر و مطالب، بایستی به نحوی ترتیب یافته و آرایش داده گردد که چشم بیننده را به آرامی در تمامی تبلیغ از صدر تا ذیل هدایت کند و منجر به ایجاد علاقه در بیننده گردد (عباسی و محمدیان، 1386).

 

  • تحریک تمایل

یکی از دشوارترین وظایف پیام تبلیغاتی، تحریک کردن افراد برای داشتن و یا بهره گیری از کالای مورد نظر می باشد. تبلیغ­کننده بایستی با مشتری ارتباط مستقر کند. او برای اینکه بتواند این کار را درست انجام دهد، بایستی بداند که مشتریان هدف چگونه فکر می­کنند. سپس پیام تبلیغاتی بایستی بتواند مشتری را متقاعد کند که کالایی را که قصد معرفی و عرضه آن را دارد، می­تواند نیازهای مشتری را برآورده سازد. برای تحریک مشتریان به سمت محصول، محرک­های گوناگونی هست که بسته به نوع محصول و مشتریان، می­بایست این محرک­ها شناسایی و مورد برنامه ریزی قرار گیرد (بلچ[2]، 1998).

 

  • سوق دادن به خرید

سوق دادن به خرید، آخرین وظیفه تبلیغ می­باشد که البته وظیفه آسانی نیست. با بهره گیری از پژوهش­هایی که در زمینه ارتباطات انجام شده می باشد، اکنون مشخص شده می باشد که مشتریان بالقوه بایستی علاوه بر اینکه آگاه شوند که جای کالا و تأثیر آن در زندگی روزمره­شان چیست، بلکه بایستی نمایندگان فروش شرکت، آن را حضوری عرضه کرده و به تشریح آن بپردازند تا مشتری بالقوه بتواند کالا و عملکردش را از  نزدیک ببیند (محمدیان، 1385). در سوق دادن به خرید، صرف خرید مدنظر نمی­باشد؛ بلکه تأکید بر تأثیر مثبت بر خرید می­باشد زیرا گاه تبلیغی خاص، منجر به تأثیر مثبت بر تصمیم خرید مشتری می­گردد اما مشتری در شرایطی قرار دارد که قادر به خرید و عملی کردن آن نمی­باشد و لذا زمانی که توانایی خرید را پیدا کند، اقدام به خرید محصول مورد نظر خواهد نمود (مهرانی و همکاران، 1389).

[1]. Amaldos, et al.

[2]. Blech

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

  1. بین توجه تبلیغات و اعتماد تبلیغات چه ارتباط­ای هست؟
  2. بین اعتماد تبلیغات و کلیک تبلیغات چه ارتباط­ای هست؟
  3. بین توجه تبلیغات و کلیک تبلیغات چه ارتباط­ای هست؟
  4. بین کلیک تبلیغات و خرید اینترنتی چه ارتباط­ای هست؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی، تبیین تأثیر اعتماد و در نظر داشتن تبلیغات اینترنتی  با فرمت ورد